Elu

Kas kaks nädalat ettevõttelt vastust oodata on ok? Aga kolm?

Ma olen ka inimene. Ma tean, et vahel on kiired ajad ja ei ole võimalik KOHE just MINU kirjale vastada ning ma ei tunne end ka nii tähtsana, et mulle kohe PEAB 24 tunni jooksul reageerima. Või 48. Või kasvõi nädalaga. Kiired ajad, ma saan aru! Ma olin ka ettevõtja kunagi, siis kui taevas oli sinisem ja rohi rohelisem. Aga kuna mul on sama probleem juba kaks korda tekkinud, siis vaikselt hakkab närv mustaks minema.

Mul tegelikult ei ole üldse olnud vajadust Eestis tegutsevate ettevõtetega suhelda, sest keegi nagunii mulle siia Hispaaniasse midagi saata ei viitsiks ja kui viitsiks, siis ma kogu aeg eeldan, et see on vast kallim, kui see toode ise! Seega vahet pole, ostan siit. Aga mulle soovitati mega vinget prügikasti, mida üks Eestis ettevõtte(BioBag Estonia) müüb ja ma mõtlesin, et no ÄKKI ei ole see saatmine ikka nii kallis ja kui kohe nii soojalt soovitatakse, siis äkki on asi isegi seda saatmiskulu väärt.

Kirjutasin siis hästi positiivse kirja, et teid nii soovitati ja ma nüüd tunnen, et mul vaja järgi proovida ning kas Hispaaniasse on võimalik toode saata. See oli siis 7ndal septembril. Mitmes täna on? 21. september! Kas nad on mulle vastanud? EI OLE! Ma ausalt ei tunne ka vajadust potentsiaalse kliendina ennast iga natukese aja tagant meelde tuletada ning seda enam, kui ma NÄGIN et nad nägid! Teate küll seda nalja, et Facebooki sõnumitega on sama lugu nagu sõbraga, kes akna taga passib. Ma näen, et sa näed! Miks sa ignod mind? Sellele küsimusele vastamine võtab aega täpselt kaks sekundit. Saab või ei saa?

WHY?
WHY?

 

Veel nigelam lugu on ühe kirjastusega, kuhu ma kirjutasin 4ndal septembril. Ma kuulsin ühest vingest konkurssist, mis pidi oktoobris lõppema. Ma tahtsin ka osaleda. Seega kirjutasin ning küsisin lisainformatsiooni. Vastust ei tulnud. 7ndal septembril tuletasin ma ennast viisakalt meelde, et ootan endiselt vastust. Tuli vastus assistendilt. Vabandame viivituse pärast, peatoimetaja võtab teiega peatselt ühendust. Kas võttis? Ei võtnud! Võib-olla peatselt tähendab paari nädala pärast. Kust mina pean teadma. Ma deitisin ühe kolumblasega, kelle jaoks näiteks “kohe” oli vahel 5 tundi. Vahel lausa 24 tundi. Seega peatselt võib mõne jaoks olla kaks nädalat. Või kuu aega? Kust mina pean teadma.

Aga! 16ndal septembril tuli kirjastusest uus sõnum. “Tundub, et peatoimetaja siiski ei ole Facebooki jõudnud!” Tundub? Mulle küll ei tundunud. Ma olin kohe päris kindel, sest mu küsimusele polnud endiselt vastust. Paluti minu emaili aadressit, et saaks luua otsekontakti. See oli siis 16ndal. Mul gmaili postkasti pole tänaseni igatahes midagi tulnud. Aga ehk peatselt tuleb. Seega jumal teab kuna! Ja no mis vahet sel enam on, eks ole! Kui oktoobris konkurss lukku pannakse, siis ei jõuaks ma enam mingi valemiga midagi kokku kirjutada. Isegi, kui väga tahaks. 

See on nii lihtsalt lahendatav probleem. Assistent saaks ju tegelikult peatoimetajale helistada ja küsida, et mis ma talle vastan. Ja kui tegelikult on konkurss juba lukus, siis öelgegi, et sobiv kanditaat leitud ja kirjuta ise oma raamat, kui tahad 😀 No mida iganes. Aga palun, paluun palun! Lihtsalt kirjutage midagigi! 

Ma ju ei palunud kummaltki ettevõttelt midagi nii keerulist, et sellele vastamine lausa nädalaid aega võtaks! Ma lihtsalt tahtsin teada, kas ma saan selle kuradi prügikasti siia Hispaaniasse tellida ja mida ma tegema pean, et sinna konkurssile kandideerida. KÕIK!

Kas sul ka samu probleeme tekkinud, kus ettevõtte lihtsalt ei suvatse vastata? Kas ma oleks pidanud midagi teistmoodi tegema?

Eriti aktiivne olen ma Instagramis. Facebookis olen ka 🙂

 

2 kommentaari

  • Helen

    Lihtsalt üldiselt mainiksin, et Eestis vastavad ettevõtted üldiselt e-mailidele paremini. E-maili saad mitteloetuks tagasi märkida ja see jääb nn üles, aga FB vestlust ei saa uuesti mitteloetuks minu teada märkida. Ja nii võibki ununeda. Üldiselt on ka läbi e-mailide käiv natukene tõsiseltvõetavam ja noh, nii palju aega võiks leida, et kontaktide alt e-mail üles leida. Eks ma ise olen ka paar korda pidanud FB kirjutama, kui mitte kuskilt ei ole väikeettevõtte kontakti leida (paljudel ongi ainult FB leht), aga üldiselt toimivad ikka e-mailid paremini 🙂

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga