Elu

Trennist ja toitumisest…

3. apr. 2018
Räägime-3

Ma olen juba kolm kuud kõvasti trenni teinud, aga kuna ma igas muus mõttes olen üsna halb eeskuju, siis ma mõtlesin, et ma ei ütle parem sõnagi! No selles mõttes, et räägin oma arengust ja näitan oma vingeid kõhulihaseid ning samal ajal söön ekraani taga friikartuleid..sest täpselt sedamoodi praegu ongi 😀

Seega kui ma paar päeva tagasi oma kõhulihastest pildi üles panin ja nii mõnigi uuris, et kuidas ma nii kaugele jõudnud olen, siis ma mõtlesin, et olgu..ma räägin..aga kui juba, siis ausalt! Sest toitumine on väga suur osa trenni tegemise juures ja minu kaalu juures peaks kindlasti sööma rohkelt…proteiini? Kanaliha? No midagi, mis lihasmassi kasvataks..aga juba seda kõige siia kirjutades saan ma aru, kui vähe ma tegelikult sellest jagan..ja kui halvasti ma tegelikult toitun..

Näiteks..

Ma ei söö kunagi hommikusööki..mitte sellepärast, et mul kõht tühi ei oleks või et ma oleks üks nendest “ma lihtsalt ei suuda hommikuti süüa” tüüpidest. Mul lihtsalt ei ole aega. Ma ärkan kell 8 hommikul üles ja kuigi lapsed on juba nii iseseisvad, et suudavad peale pudru valmistamise kõik muud hommikused tegevused ilusti ilma minu abita ära teha, siis ma lihtsalt ei jõua midagi muud selle 45 minutiga teha, kui puder valmis, lastele ette, endale nägu pähe, lastele koolisöök kaasa panna ja lapsed riidesse kamandada..kõik!

Seega hommikusöök on mul üldjuhul Dunkin Coffees. Latte ja sõõrik. Nii tervislik, onju? Ülejäänud päev on alati üsna kaootiline. Näiteks eile käisin ma jälle Orange esinduses otsekorraldust tegemas (jah, Orange esinduses saab ka otsekorraldust teha..Eestis läheks lihtsalt internetipanka ja asi korras) ja esimene söök oli põhimõtteliselt võileib koos singi, tomati ja salatilehtedega ning..kohv! Siis sõin ma kodus koos poistega riisipada ning õhtusöögiks tegin makarone hakklihaga. Õhtu lõpetasin naabri juures pokaali veini (sest rohkem ei olnud meil kahepeale), viinamarjade, maasikate ja väga õliste küüslauguleibadega.

Ma joon üldse üsna tihti õhtuti koos sõbrantsidega rohkem, kui pokaali veini, kui sushi kõrvale jätta, siis mu lemmiktoit on friikartulid küüslaugukastmega, ma ei ütle ei burgeritele ja pitsale, shokolaadile, vahukommidele, küpsistele, ma valmistan üsna tihti kodus spagette, mida ma praen 200ml oliiviõlis..no appi, onju! 😀

Üleeile tulin näiteks trennist koju ja sõin pool kilo jäätist ära!

Seega toitumine on kindlasti midagi, mida ma enda juures parandama peaks. Kui teil on häid nõuandeid, siis andke aga tuld! Kas ma peaks ekstra proteiini tarbima?

Aga nendest kõhulihastest nüüd!

Ma eelmine aasta olin suhteliselt nigel trenni koha pealt. Ehk siis ma lubasin iga kuu endale, et ma lähen jooksma..homme..ja sellist homset ei tulndudki! Jaanuari alguses kutsus sõbranna mind trenni. Ütles, et tal üks sõber hakkab eratreeninguid rannas korraldama ja ma vedagu ennast kohale. Proovisin kõrvale põigelda öeldes, et mul pole ju trenniriideid, aga sain ise ka aru, et maailma kõige nigelam vabandus…ja kohale ma läksin!

Esimene trenn oli meeletult raske! Ma vist tegin nii korralikult trenni viimati..keskkoolis äkki? Kätekõverdused, hüpped, kõhulihased! Rohkem, kui tund aega järjest. Juba samal õhtul olid mu jalad nii valusad, et ma läksin külg ees trepist alla. Järgmine päev oli kordades hullem. Kõik lihased tegid põrguvalu. Nii suur isu oli alla anda ja nädal voodis haavu lakkuda..aga läksin ka järgmisesse trenni!

Kui esimene trenn oli super hästi korraldatud, siis järgmised paar olid suur pettumus. Trenn venis kahe tunni pikkuseks ning ma pidin otse rannast lastele kooli järele jooksma. Ka kava ei olnud enam nii hästi ette planeeritud ja viimases trennis raiskasime pool tundi selle peale, et saada aru, kuidas crocodile walk käib…lõpuks ikkagi sellest mitte aru saades. Seega otsustasime Anna-Liisaga, et aitab..teeme pigem iseseisvalt edasi.

Anna-Liisa pani kodus kava paika ning edaspidi tegime selle järgi trenni. Alguses paar korda nädalas..siis juba kolm ja tänaseks teeme trenni 4 korda nädalas! Nüüd ongi natuke kahju, et ei ole algusest peale sel teemal bloginud, sest kava on kuude jooksul aina raskemaks läinud. Alustasin ju sellest, et ma suutsin vaevu kaks kätekõverdust teha ning vorm oli nii halb, et isegi kõhulihaste harjutused oli suur vaev, sest jalad ei tahtnud maas püsida ja mul oli vaja, et keegi jalgade peal seisaks, et ma ülakeha üles saaksin…

Aga üks on algusest peale kindel olnud…4 ringi, 7-8 harjutust ühe ringis. Alguses oli kava üsna lihtne. 30 sekundit kükke, 20-25 kõhulihast, 10 kätekõverdust (millest ma tegin vahel kolm, vahel viis ja kõik põlvede peal), 30 sekundit jump squate, lunges, mountain climbers, 30-40 sekundit planki, kätelseis või siis kätele harjutused kummidega ning lõuatõsted..samuti koos kummidega.

Trenn piltides

Trenn piltides

Kava tegime keerulisemaks, kui tundus, et harjutused on liiga lihtsad. Näiteks tavalise planki asemel teeme selliseid harjutusi:

plank-up

Advanced plank, 60 sekundit

Kükkide asemel teeme selliseid harjutusi:

Burpees, 30 sekundit

Burpees, 30 sekundit

Kätekõverdusi teeme nüüd neli ringi nii: esimene ring 10 tükki, 9, 8, 7..natuke muidugi puhkame vahel. Teine ring 9, 8, 7, 6..kolmas 8, 7, 6, 5..viimane üldjuhul 5, 4, 3, 2, 1..siis on käed suht läbi juba.

Kõhulihaste tegemiseks on samuti meeletult palju variatsioone ning samuti mountain climbersil.

Viimased paar trenni oleme ka sprinte teinud.

Anna-Liisa on muidugi eriti tubli. Ta käib veel ekstra mitu korda nädalas jooksmas ning alustas just jälle joogaga. Mulle piisab sellest, et mul on kaks korda nädalas salsa trenn. Hetkel. Kuigi jooga tundub väga ahvatlev..

Aga selles mõttes on äge, et areng on olnud võimas. Jõudu ja jaksu on kümneid kordi rohkem, kui mul kunagi elus olnud on! Kindlasti paneme sama vingelt edasi.

Kas ma peaksin rohkem trenni teemadel kirjutama? Mis te arvate?

Et mitte magada maha järgmist postitust, liitu minu blogi facebooki lehe fännidega!

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply Kristi 7. apr. 2018 at 05:34

    Et jalad kõhulihaste tegemisel üles ei tõuseks siis soovitan frog sit up teha 🙂

    • Reply Liisbett 7. apr. 2018 at 09:16

      Enam ei tõusegi 😉 Aga neile, kes alles alustavad..hea soovitus! 🙂

    Leave a Reply