hispaania

Orange! Ja 370 eurone interneti arve..

21. märts 2018
1ueuto

Kui me paar aastat tagasi Hispaaniasse tulime, siis loomulikult üks esimestest asjadest, mida meil vaja läks, oli internet. Numbrid ei olnudki nii olulised..Eesti omad ajasid too hetk ka asja ära. Aga internet! Kuidas siis ilma selleta tänapäeval hakkama saab?

Ma mäletan, et me läksime kusagile suuremasse kaubanduskeskusesse ning käisime järjest seal kõik teenusepakkujad läbi. Osad ei pakkunud üldse mitte midagi, sest meil toona polnud veel NIE numbrit!

Me valisime lõpuks Orange’i. Ma ei teagi miks. Ma mäletan, et üks teine teenusepakkuja oli veel, kelle käest oleks prepaid kaarte saanud. Ju siis Orange oli odavam..Või mugavam. Või sai rohkem internetti.

Mõned kuud olime siis nende prepaid kaartidega, mida meil kulus meeletutes kogustes ja ma siiamaani ei julge kokku arvutada, mis see lõplik summa siis tuli, mida me sinna maha matsime. Ma mäletan ainult nii palju, et mul oli periood, kus ma isegi ühtegi youtube videot ei vaadanud, sest see neelas seda väärtuslikku manti ikka isuga!

Igatahes! Meil läks NIE numbrite saamisega paar kuud ja kui me need lõpuks saime, siis läks Kent ka kohe lepingut vormistama. Sellega oli ka mitu jama. Hispaania pangakontot oli vaja ning see pidavat 3 kuud vana olema ja sada häda veel! Aga Kent kuidagi rääkis end sellest kolme kuu tingimusest välja ning vähemalt oli leping meil lõpuks olemas. Kaks numbrit ja piiramatu internet tuli kokku vist 60€ kuu. 

Mõnda aega oli vist isegi kõik hästi. Mõned üksikud seigad on meeles..näiteks vahetati meil ruuter välja ja öeldi, et kunagi helistatakse ja tullakse vanale järele..siiamaani pole keegi helistanud ja tänaseks meil seisab juba kaks ruuterit sahtlis. 

Ma arvan, et umbes pool aastat tagasi hakkasin ma üsna tihedalt Orange esinduses koha peal käima. Lihtsalt iga kuu oli mingi jama.

Esimene tripp oli siis, kui mul rannas kott ära varastati. See on kusjuures üli hea lugu, mida ma vist ever never teile ei avalda, aga noh..laske fantaasial lennata 😀

No igatahes pandi mu kott piistu ja seal sees oli minu telefon, kodu võtmed ja paar euri. Esialgu oli võtmetest kõige rohkem kahju, sest uued maksid mulle rohkem kui paarkümmend euri. Hiljem selgus, et tegelikult oli telefoni…ja eelkõige just selle sim-kaardi kaotamine kõige suuremaks nuhtluseks. Läksin järgmisel päeval Orange esindusse ja palusin endale uut SIM-kaarti. Võtsin ilusti kodust lepingu kaasa ja puha. Mida ma aga ei saanud, oli see SIM-kaart. Kuna leping oli Kenti nimel, siis öeldi, et ta peab isiklikult kohale tulema. Küsisin, et äkki saaks volitusega või iseteeninduses kuidagi või kasvõi jumal hoia Skypei kaudu. EI, ei ja veelkord ei. Kent peab isiklikult teenindusse kohale tulema. Aga keda ei olnud..oli Kent! Ma seletasin neile, et lepingu omanik ei tule Malagasse kohe kindlasti vähemalt kaks kuud ja kui neil ei ole välja pakkuda ühtegi head varianti, kuidas ma uue SIM-kaarti saaksin, siis kas nad palun oleksid nii kenad ja sulgeksid või blokeeriksid vana. Seda ka ei saanud. Ikka pidi Kent kohale tulema..või helistama. Ma ütlesin neile, et Kent on Indias ning meil on üks kord seda Orange esindusse helistamist sealt ette tulnud ning see oli väga kulukas! Lõpuks nad pakkusid välja, et ma võin ise proovida helistada ning oma muret kurta ma isegi ei tea kellele. Aga ma helistasin. Ja kurtsin. Telefonis väideti mulle, et ma saaksin küll uue SIMi ka ilma Kentita, kui mul on lepingu kaasas ning Kenti dokumendi number teada. Andsin telefoni klienditeenindajale, kes kuulas..vaidles..väitis mulle, et ikka ei ole nii ja andis mulle telefoni tagasi. Selgus, et ikkagi ei saa..aga blokeerida saab? Selgus, et saab..ning andsin telefoni jälle klienditeenindajale..kes seekord ei vaielnud ning nõustus ja toona lahkusin Orangest teadmisega, et kõik on korras ning minu numbrit ei eksisteeri enam..või on blokeeritud..no igatahes pole kellelgi võimalik seda hetkel kasutada. 

Seejärel umbes pool aastat oli kõik korras. Maksin aga rahumeeli Orange arveid ja elasin oma prepaid kaartidega..siis aga hakkasid jälle probleemid tekkima ning viimased kuud olen ma iga kuu esindusse sattunud.

Esimene kord oli mul probleem sellega, et ma oli maksega hiljaks jäänud ning kraanid keerati kinni. Mul ikka juhtub, et ma jään oma maksega hiljaks..sest..laiskus? No toona oli mul mingil põhjusel KOHE seda tagasi vaja. Läksin esindusse ja mõtlesin, et maksan seal kaartiga ära ja asi korras. Esimeselt korruselt saadeti kohe teisele. 

Väike vahemärkus jälle, et segadust ei tekiks! Orange kesklinna esindusel on kaks korrust. Esimese korruse tüübid saavad prepaid kaarte müüa, tehnikat müüa, tehnikat tagasi võtta(mitte küll väga oskuslikult..mul sellega ka lugu :D), lepinguid vormistada…aga kui on probleem! Näiteks tahad tehnikat tagastada, aga süsteemis on mingi viga ning näiteks..karbil olev seerianumber ei klapi süsteemis oleva seerianumbriga..siis nemad ei saa mitte midagi teha. Või kui sa tahad uut ruuterit, sest vana on katki. Nemad ei saa mitte midagi teha. Või sul on uus pass ning sa tahaks passinumbrit vahetada…nemad ei saa! Been there, done that!

Teise korruse tüübid saavad seda kõike eelnevat teha, aga nad ei saa näiteks kontrollida, kas sul on arve eest makstud raha on üle tulnud või sinu interneti kraane uuesti lahti keerata! Ja kindlasti veel midagi…selle jaoks on telefoni klienditeenindus! Näiteks kui sul on uus pass, siis ei piisa sellest, et lähed klienditeenindajaga rääkima, kes näeb su passi, teeb su passist kolm koopiat ja kinnitab, et pildil olev nägu klapib leti taha seisva tüübiga..EI kallid lugejad…sa pead helistama kusagile kellelegi ja kinnitama, et näed..uus pass..ja mis siis, et sa mind ei näe..aga see olen mina ja muutke ära nüüd 😀

Lähme nüüd tagasi teemasse! Saadeti mind teisele korrusele, kus ma kurtsin oma muret ja ütlesin, et võin kaartiga kohe ära maksta. Kui selgus, et mina ei ole lepingu omanik ja mul ei ole SAMA pangakaart, millega leping vormistati, siis ma ei saa maksta? Mida? Miks? No ei saa. Reeglid. Küsisin, et mis võimalusi mul veel on ja rõhutasin, et mul on internetti vaja tagasi TÄNA! Saatis mind siis kusagile spetsiaalse pangaautomaadi juurde, kus saab arveid maksta. Läksin sinna, üritasin 15 minutit pihta saada, kuidas arveid maksta, sain pihta ja maksin ära, võtsin lipiku, jooksin tagasi Orange esindusse ja selle lipiku ette näitamisel helistas tüüp kusagile, et keegi mu interneti lahti teeks. Probleem lahendatud.

Ma peaks mainima, et siiamaani olin ma arveid maksnud nõnda..Kenti meili peale tuli arve..Kent saatis summa mulle facebooki..mina tasusin oma Eesti pangakontoga. Lihtne?! Aga korraga hakkasid arved suurenema ning mul ja Kentil tekkis kahtlus, et kas kõik on ikka õige. Seega andis Kent mulle iseteeninduse paroolid, mis andsid mulle ligipääsu arvetele. 

Hmm..arvel oli mingi 20€ ekstra tasu. Võtsin arve kaasa ning läksin uurima, et mille eest. Ma kahtlustasin, et ehk on see lisatasu selle eest, et internet on kinni pandud ja uuesti avamise tasu on 20€. Neiu leti taga nõustus ja mina jäin vastusega rahule. Ise süüdi!

Järgmine kuu oli ikka 20€ arvel lisaks. Läksin jälle. Küsisin, et mis nüüd siis toimub? Internetti ei ole välja lülitatud ja mul ikka 20€ arve suurem. Siis neiu väitis, et teil on arve ju liiga hilja makstud. Liiga hilja? Kuna on liiga hilja? Mis mul siis maksetähtaeg on? Neiu põrnitses oma arvuti ekraani, mõtles, klõbistas midagi siin ja seal ning lõpuks kuidagi väga ebavlevalt teatas, et 13ndal. Mulle tundus, et ta pole päris kindel..Teine küsimus oli, et mis number see on, mille eest ma 14€ iga kuu maksan. Selgus, et see number on see sama number, mille ma suve alguses kinni panin ja blokeerisin.Esimese korruse noormees väitis, et number on blokeeritud. Noormees telefonis väitis, et number on blokeeritud. Hiljem kodus iseteeninduses ringi surfates avastasin koha, kus ma oleks selle ise saanud aasta tagasi lukku panna. No oleks nad mulle siis seda öelnud..

Neljas kord läksin ma koos Kentiga.. Kent nimelt oli Hispaanias ja ma lootsin, et ehk õnnestub mulle nüüd uue SIM-kaarti saada. Kui me selle eest nagunii maksame, siis võiks ju kasu ka olla 😀 Läksime kohale ning seletasime oma mure ära! Seekord oli tegu esimese korruse tüüpidega, sest laupäeval teise korruse nutikamaid tüüpe kohal ei ole. Tüüp küsis Kenti dokumenti..ja siis küsis, et millise dokumendiga leping on tehtud. Kent ütles, et passiga. Selle samaga, küsis tüüp leti tagant. Kent oli vahepeal uue passi saanud ning sellega seoses loomulikult ka uue passi numbri. Ja mis siis, et Kentil oli vana passi number peas. Mis siis, et nimi, isikukood ja pilt klapib. Mis siis, et Kentil oli ka teisi dokumente, mis tõestavad, et tegu on sama isikuga. Tüüp leti taga ütles, et tema ei saa meid aidata, sest passil on uus number ja teise korruse tüüpe ka kohal ei ole, et seda passi numbrit vahetada. Seega..ei mingit uut sim-kaarti! Damn!

Viies kord, kui ma Oranges käisin oli siis, kui nad mulle koju Orange TV komplekti saatsin. Sildikese peal oli kirjas, et aktiveeri siin ja siin ning ühenda nii ja naa. Kusagil ei olnud kirjas, mida peab tegema, kui sa seda komplekti ei taha. Mul oli too hetk juba Netflix, seega mul polnud sellest nende pakkumisest sooja ega külma. KUNI selle hetkeni, kui järgmise kuu arve tuli koos ekstra 8 euriga OrangeTV eest, mida ma kordagi aktiveerinud, kasutanud ega pakistki välja võtnud polnud. Nagu te aru saate, siis ma olin lõpuks nii kaugele jõudnud, et ma iga kuu pingsalt vaatasin, mis mul seal arve peal ikkagi on.

Igatahes. Läksin..jälle..teise korruse tüüpide juurde. Küsisin siis selle OrangeTV kohta, et miks ma pean maksma millegi eest, mida ma ei taha ja mida ma kunagi kasutanud ei ole. Selle peale noormees leti taga ütles, et Kenti telefoni peale olevat mingi sõnum tulnud, mille peale oleks pidanud vastama mingi muu sõnumiga, kui ei ole soovi seda teenust kasutama hakata. Ma olen üsna veendunud, et kui Kent selle sõnumi ka sai, siis ta seda kunagi ei lugenud. Selgus, et mul ei jää muud üle, kui leppida selle 8 eurose summaga ning proovisin talle seda komplekti anda (sest teist kuud ma küll raha tuulde visata ei tahaks), aga ta saatis mu hoopis alla korrusele, et ÄKKI seal õnnestub see üle anda ja nö “leping” (millele keegi kunagi alla pole kirjutanud) lõpetada. Läksin! Tagastasin. Neiu nii rõõmsalt mulle väitis, et nüüd on kõik korras ja uuel kuul tuleb arve ainult nende päevade eest, mis mul komplekt tolle kuu alguses käes oli. Mõned päevad igatahes. 

Kuues kord käisin ma jälle koos Kentiga. Seekord oli tal kuidagi imekombel isegi vana pass kogemata kaasa sattunud. Läksime kohale. Ma ei mäleta miks, aga teise korruse tüüpe jälle ei olnud..äkki oli kell liiga palju? Igatahes..kuidagi läbi ime hakkas esimese korruse tüüp passidest (uuest ja vanast) koopiaid tegema ja mulle tundus, et vist isegi õnnestub ja ma saan selle SIM-kaarti. Saingi! Lõpuks! Ja siis ütles klienditeenindaja, et Kent esimesel võimalusel tagasi tuleks ja oma passi uuendaks. Kent ütles, et ta ju on praegu siin ju 😀 Selgus, et tema ei saa midagi teha ja selle jaoks peaks korrus kõrgemale minema. Selle peale ütles Kent, et ta sõidab homme minema ja kui kohe ei saa, siis ei saagi. Enne lahkumist Kent veel küsis, et kas SIM-kaart on aktiveeritud ja töökorras…väideti, et kõik on korras!

Seitsmes kord läksin ma päev hiljem oma SIM-kaarti aktiveerima 😀 😀 😀 😀

Kaheksas kord, kui ma Oranges käisin oli eelmine kuu. Maksin kenasti kõik õigel ajal ära ja korraga keerati mul kraanid kinni ja 20nda hommikul enam internetti ei olnud. Läksin kohale. Küsisin, et mis siis nüüd? Selle peale nad vastasid, et arve on maksmata. Ma siis seletasin, et arve on ammu makstud ja näitasin oma panga väljavõtet. Selle peale ta helistas..jumal teab kuhu..ja küsis. Nemad ka ütlesid, et arve on maksmata. Kuni nad kolmanda korra peale, kui neiu leti taga telefoni sisse väitis, et tal on ees paber, mis justkui näitab, et oleks makstud, lõpuks kontrollisid ja mu makse üles leidsid. Ja no ikka olin mina süüdi, sest mis siis, et ma juba ligi aasta aega olen neile ülekandeid teinud täpselt sama selgitusega ja nad iga kord selle üles on leidnud, siis tegelikult peaks mul olema selgituses AINULT passi nr. ja mul oli ju palju rohkem ja süsteem ei leidnud üles. Süsteem iga kord on leidnud. Kuidas siis nüüd ei leidnud. Aru ma ei saa. Igatahes sain interneti tagasi. Jehhuu!

Üheksas kord, kui ma sinna Orangesse läksin oli see kuu. Tuli uus arve. 370 eurone. Kus oli IKKA see 20 eurot, kuigi ma 100% olin arve õigel ajal maksnud. Kus oli ikka OrangeTV..seekord ei olnud 8 eurot, lausa 11 eurot. ROHKEM, kui eelmine kuu. Esimene asi, mis noormees leti tagant(teise korruse oma loomulikult!) mulle ütles, et tal on mu dokumenti vaja näha. Ma ütlesin, et tal pole mu dokumendiga midagi teha, sest leping pole minu nimel. Selle peale teatas, et siis ta ei saa mind kuidagi aidata. Kuidas ei saa? Ma juba mitmeid kordi siin teisel korrusel selle lepinguga käinud ja kunagi pole probleemi olnud. Ma ütlesin, et Kent ei tule nii pea Hispaaniasse ja mul ei ole aega oodata nende probleemidega. Ma ei tea miks, aga ta leebus ja hakkas mu probleeme kuulama. Esimene probleem..see 20€ jälle! No miks. Siis noormees kenasti seletas, et kuna arve on makstud pangakontolt, mis ei ole sama, millega leping sõlmiti ning ei ole tulnud otsekorraldusega, siis seetõttu 20€ trahv. Ma olin NIIII shokis! Miks mulle seda varem ei ole öeldud? Ma olen sama murega mitu korda teisel korrusel käinud ja NÜÜD ma saan lõpuks infot, mida ma oleks pidanud saama KUID tagasi. See on nii lihtsalt lahendatav probleem. Iseteeninduses vahetada pangakonto ära ning Orange esinduses tehakse otsekorraldus. Oeh! Too hetk tuli küll väike masendus peale! Mida ma nühin neid Orange pinke ja kurdan oma probleeme, kui mulle iga kuu vale infot jagatakse…No ja peale selle..mis vahet sellel on, kust see raha tuleb..kõige tähtsam, et tuleb ju?? Või Orange puhul on siiski tähtis, et milliselt kontolt ja kuidas :/ Isegi see tüüp seal leti taga kehitas õlgu ja ei osanud seletada, miks neil selline süsteem on..

No ja probleem number kaks! OrangeTV. Jälle. Seletasin, et ma eelmine kuu tõin tagasi ja lasin kinni panna. Tal polnud isegi märget selle kohta, et midagi kusagil tehtud on. Küsis siis, et kus ma tagastasin. Vastasin, et esimesel korrusel. Siis küsis, et kas neiu helistas ka kusagile..vastasin, et minu mäletamist mööda ainult klõbistas arvuti taga midagi ja kõik. Ma heitasin talle veel ekstra, et kas ikka on ok saata mingeid seadmeid laiali ilma, et keegi neid kunagi otseselt palunud oleks ja siis eeldada, et kõik saavad aru, et kusagile tuleb sõnum saata, muidu hakkad maksma. Ma kujutan ette, et mu vanaema oleks tõenäoliselt samasse olukorda sattunud, kus mina hetkel olin. No igatahes sai ta selleks hetkeks aru, kui meeletus ahastuses ma kõigest olen ning lõpetas (loodetavasti, sest uut arvet pole veel tulnud) mul selle OrangeTV ära ning lubas, et järgmise kuu arvest võetakse seni makstud summa maha. Midagigi kasu sellest külastusest. 

No ja viimane kord, kui ma Oranges käisin..oli paar päeva tagasi 😀 Nad saatsid mulle jälle mingi pakikese koos mingi karbikesega ja kuna ma ikka päris kindel ei olnud, et kas see on mingi uus parendatud versioon OrangeTV-st või midagi, mida mul reaalselt vaja läheb, siis läksin vana head tuntud teed tagasi ja küsisin. Istusin siis maha..seekord esimesele korrusele, kus ma tegelikult üldse olla ei tahaks..aga teise korruse tüüpe polnud veel kohale jõudnud..ja pärisin, et mis see on ja kas mul vaja ja kui ei ole, siis võtke heaga tagasi. Neiu leti taga klõbistas ja ütles, et ei saa tagastada..ma küsin, et miks ei saa..no seerianumbrid ei klapi ja mina ise peaksin helistama kusagile, et see asi korda ajada..Mis mul muud siis üle jäi..Helistasin..Küsiti, et mis mure. Kordasin, et mulle saadeti midagi ja ma ei tea mida ja ma ei tea, kas vaja. Järgnes kaks minutit pausi..mille eest ta vabandas ja teatas kenasti, et ta uurib ja loeb neid teateid seal kusagil süsteemis..ja siis lõpuks ütles, et see on uus ruuter ning kuu tagasi oli Kent teenindusse heliustanud ja palunud uus saata. Seda kindlasti ei juhtunud. Kohe 100% mitte. Aga ma siis igaks juhuks küsisin üle, et kas ma võin selle siis endale jätta ja ega ma maksma midagi ei pea..ei pidavat ja vana pidin alles jätma..no panen siis kolmandaks sinna sahtlisse ootama. 

Pangakontot ikka ei saanud muuta..sest..ülemisi polnud ju kohal. Eks ma lähen siis lähipäevil tagasi 😀 😀 😀

Ja kui keegi nüüd küsib, et MIKS..MIIIIKS..ma ikka veel Orange teenuseid kasutanud, siis noh..Kenti pole kunagi kohal, et leping ära lõpetada ja kõik ülejäänud pidid sama õudsad olema 😀 Vähemalt on internet ja vähemalt on telefoninumber ja eks me kõik kannata ära..nagu eestlased ikka, eks ole 😀

Ahjaa..ja see 370 eurone arve oli väike click bait. Tegelikult oli ka 370 eurot, aga Kent oli kõiges süüdi 😀 Helistas ja kasutas Dubais internetti. Tuli välja, et on üsna kulukas teine 😀

Ma ei teagi, kuidas seda kõike kokku võtta. Kindlasti on suur probleem süsteem ise, mis on tehtud meeletult keeruliseks. Ma olen kuulnud, et lepingu lõpetamine on üks kannatuste jada, mida ei soovitaks ette võtta ka oma kõige suuremal vaenlasel.

Raske on aru saada, kuhu täpselt erinevate muredega pöörduma peaks. Teenindusse? Või peaks helistama. Ma olen nii ühel kui ka teisel juhul saanud vale informatsiooni. Seega ma olen nüüd seisus, kus ma absoluutselt ei usu, mida mulle väidetakse või lubatakse ja kontrollin igaks juhuks kõik topelt üle.

Kindlasti on viga ka minus endas..ma olen harjunud, kui lihtne ja mugav on Eestis. Seal ei tekkinud mul kunagi sarnaseid probleeme ning on asju, mida ma ei oska ette näha. Näiteks see, et siin peaks enamus arveid maksma otsekorraldusega..ja Orange puhul..õige pangakontoga..vastasel juhul maksad trahvi.

Aga vähemalt mul on internet!

Et mitte magada maha järgmist postitust, liitu minu blogi facebooki lehe fännidega ?

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply Sille 22. märts 2018 at 09:58

    Holy f*cking shit, ma läksin ainuüksi seda lugedes mega närvi 😀

    • Reply Liisbett 24. märts 2018 at 10:15

      Õnneks mul pika aja peale need kogemused. Jõudsin juba maha rahuneda, kui uus tuli 😀 😀 😀

    Leave a Reply